اخبار

ارسال پیامک انبوه منطقه‌ای

  • ۱۴۰۲/۹/۲۷

ارسال پیامک انبوه منطقه ای از جمله تکنیک های تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. انتخاب شیوه‌های اثربخش و مفید تبلیغات و بازاریابی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها و تجارت‌های مختلف بوده و هست. مقرون به صرفه بودن و اطمینان از درست بودن جامعه هدف مورد نظر، دو مورد از مهم‌ترین معیارهای سنجش موفقیت یک شیوه تبلیغاتی هستند. سامانه پیامک یکی از گزینه‌های محبوب برای کسب‌وکارهاست که البته راهی آسان و بی‌دردسر برای تبلیغات به حساب می‌آید. امکانات مختلف و منحصربفردی که پنل اس ام اس برای کاربران بوجود آورده است، سبب متمایز شدن پیامک تبلیغات انبوه در مقایسه با بسیاری دیگر از شیوه‌های تبلیغات شده است. ارسال پیامک از دکل های ایرانسل و همراه اول، ارسال پیام تبلیغاتی به تفکیک سن و جنسیت، ارسال پیامک انبوه منطقه ای و ... از جمله آنهایند. تفکیک مخاطبین به لحاظ محل سکونت، از شگردهای مهم تبلیغات پیامکی است.

چرا ارسال پیامک انبوه منطقه ای حائز اهمیت است؟

در مورد مزایای استفاده از سامانه پیامک و ارسال اس ام اس تبلیغاتی پیشتر گفته‌ایم. صرفه‌جویی در هزینه و زمان، اولین مزیت بهره‌گیری از تبلیغات پیامک انبوه است. بسیاری از کسب‌وکارها و حرفه‌هایی که به تازگی آغاز به فعالیت کرده‌اند، با ارسال پیامک انبوه می‌توانند به معرفی کالا و خدماتشان بپردازند. حال نکته‌ای که توجه به آن حائز اهمیت است، استفاده از شیوه‌هایی جهت ارسال پیامک به جامعه‌ای مشخص از مخاطبین می‌باشد.

فرض کنیم که شما صاحب فروشگاهی هستید که اخیراً در یکی از محله‌های شرق تهران تاسیس شده است. واضح است که مشتریان شما، جز در مواردی خاص و اتفاقی، همگی از ساکنین همان محله و نهایتاً نزدیکترین محله‌های اطراف هستند. فرض می‌کنیم که قصد دارید جهت انجام تبلیغات، از پنل پیامک و تبلیغات پیامک انبوه استفاده کنید. مشخص است که ارسال پیامک به شهروندی که ساکن غرب تهران است، چیزی جز اتلاف هزینه نخواهد بود. پس برای استفاده بهینه از هزینه‌ صورت گرفته چه باید کرد؟ راه حل این مشکل در ارسال پیامک انبوه منطقه ای است. تبلیغات پیامک انبوه در صورتی که به صورت هدفمند و منطقه‌ای انجام شود، می‌تواند نتایج مثبت زیادی در بر داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از هدر رفتن هزینه
  • کسب بیشترین نتیجه از تبلیغات
  • افزایش سرعت در جذب مشتریان
  • مفید برای کسب‌وکارهای محدود به مکان
  • رده‌بندی اجتماعی، شغلی و مالی مخاطبین

ارسال پیامک به تفکیک منطقه به چه صورت انجام می‌شود؟

گفتیم که برای استفاده بهتر از تبلیغات پیامک انبوه، صرفه‌جویی در سرمایه، کسب نتایج بهتر و بالا بردن راندمان تبلیغات، بهتر است که مخاطبین خود را به لحاظ مکان تفکیک نماییم. اگر کسب‌وکارتان به محدوده یا محلی خاص حساس باشد، اهمیت این قابلیت بیشتر به چشم می‌خورد. با محدود کردن اس ام اس به کد پستی منطقه خود، می‌توانید به تعداد دلخواهتان پیامک تبلیغاتی به زیرمجموعه‌های کد پستی مورد نظر ارسال نمایید. مشخص کردن منطقه مورد نظر جهت ارسال پیامک، معمولاً به چند روش زیر صورت می‌گیرد.

ارسال پیامک بر اساس کد پستی منطقه

زمانی که قصدتان ارسال پیامک انبوه منطقه ای باشد، ارسال اس ام اس به تفکیک کد پستی یا ارسال از طریق نقشه گوگل بهترین روش‌ها هستند. در روش ارسال پیام کوتاه بر اساس کد پستی مناطق، شما خواهید توانست پیامک‌ های تبلیغاتی را از طریق چند رقم اول کد پستی منطقه مورد نظرتان ارسال کنید. این روش بدین صورت انجام می‌شود که پیامک تبلیغاتی شما را بر اساس محل کار یا منطقه سکونت، به شماره‌های فعال در آن منطقه ارسال می‌کند. این روش بیشتر در جذب مشتریان منطقه‌ای مناسب بوده و باعث مدیریت هدفمند بودجه تبلیغاتی شما می‌شود. دو رقم اول و دوم در کد پستی، به ترتیب نشان دهنده منطقه پستی و خیابان هستند. اگر شرکت یا موسسه‌ای جدید دارید، بهترین راه تبلیغات، استفاده از کد پستی منطقه مشخص‌شده می‌باشد.

ارسال پیامک بر اساس شهر یا استان

ارسال پیام بر اساس شهر یا استان روش دیگری در ارسال پیامک انبوه منطقه ای است. صاحبان کسب‌وکارها و مجریان تبلیغات آنان می‌توانند در پنل ارسال پیامک، از امکان انتخاب استان‌ها و شهرهای زیرمجموعه‌شان (حتی شهرهای بسیار کوچک و دور افتاده)، به ساکنین آن منطقه پیامک ارسال کنند. در صورتیکه کسب‌وکاری دارید که به ارائه محصول یا خدمتی خاص در سطح استان یا شهرتان می‌پردازد، استفاده از این روش کمک بسیاری به رشد درآمد شما خواهد کرد.

ارسال پیامک بر اساس پیش شماره تلفن همراه

استفاده از پیش شماره‌های تلفن همراه جهت تفکیک منطقه‌ی ارسال می‌تواند گزینه خوبی برای ارسال پیامک انبوه منطقه ای باشد. این امر بخصوص در مورد شماره‌های موبایل همراه اول کاربرد و بازدهی بیشتری از خود نشان می‌دهد. مزیت استفاده از فیلتر پیش‌شماره موبایل این است که تفکیک مخاطبین از لحاظ موقعیت شغلی، با دقت بیشتری صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، رده‌بندی شغلی – اجتماعی مخاطبین تبلیغات، به شیوه موثرتری انجام خواهد شد. به عنوان مثال صاحبان شماره‌های 912 که با کد یک یا دو شروع می‌شوند، معمولاً افرادی با مشاغل جدی‌ترند که به صورت کلی رده اجتماعی متفاوتی از پیش شماره‌های دیگر دارند.

تفاوت ارسال بر اساس کد پستی با روش BTS

تبلیغات پیامک انبوه به روش BTS در مواردی به کار گرفته می‌شود که جامعه هدف در منطقه مورد نظرمان حضور داشته باشند. این افراد، لزوماً ساکن آن منطقه نیستند. ارسال از دکل مخابراتی صرفاً با شناسایی کاربرانی که متصل به دکل هستند، انجام می‌شود. در حالی که ارسال بر اساس کد پستی به شیوه دیگری صورت می‌پذیرد و ممکن است بسیاری از مخاطبان شما در لحظه تحویل پیامک، در منطقه یا شهر دیگری باشند. بنابراین، لازم است قبل از تصمیم‌گیری در مورد شیوه تبلیغاتی خود، جامعه هدف‌تان را به دقت مشخص کنید.