اخبار

کافه بازار

  • ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

کافه بازار محبوب‌ترین فروشگاه دانلود اپلیکیشن های ایرانی یا خارجی و رایگان یا پولی در بین ایرانیان است. بیش از نیمی از ایرانیان از گوشی‌های هوشمند اندروید استفاده می‌نمایند و جالب‌تر اینکه تمامی آن‌ها از کافه بازار برنامه‌های موردنیاز خود را دانلود می‌نمایند. طبق آمار منتشرشده از کافه بازار ،30میلیون ایرانی از این فروشگاه اپلیکیشن جهت دانلود برنامه‌های خود استفاده می‌نمایند. پس این نتیجه‌گیری اشتباه نیست که اگر بگیم تمامی کاربران گوشی‌های اندروید در ایران از کافه بازار استفاده می‌نمایند. حال این سؤال پیش می‌آید که جایگاه گوگلی پلی در بین کاربران گوشی‌های اندروید در ایران کجاست؟ حتی اگر برخی از این کاربران در گوگل پلی اکانت ایجاد نموده باشند با این حال در کنار اکانت گوگل پلی خود حتما در کافه بازار هم به جستجو و دانلود برخی از نرم‌افزارهای مورد نیاز خود می‌پردازند.

چه چیزی موجب می‌شود که کاربران اندروید ایرانی ترجیح دهند از کافه‌بازار به جای گوگل پلی استفاده کنند؟

اولین نکته در کافه بازار بومی بودن این برنامه است که به ایرانی‌ها اجازه می‌دهد به آسانی هر چه تمام‌تر برنامه‌های مورد نیاز  خود را جستجو و در گوشی هوشمند خود ذخیره نمایند. مورد دیگری که می‌توان به‌عنوان ویژگی برتر کافه بازار و سهولت کار با این فروشگاه نرم‌افزاری  نام برد ، استفاده بدون لاگین کردن و بدون ساختن اکانت کاربری است. بدین معنا که شما بدون ساخت اکانت کاربری و تأییدیه از مرجع می‌توانید به جستجو و دانلود برنامه‌ها بپردازید. از نظر امنیتی این مورد نگران‌کننده است و امنیت زیادی ندارد اما بسیار کاربردوستانه است.

شما از کاربران اندروید ایرانی اگر بپرسید که چرا از گوگل پلی استفاده نمی‌نمایند ، بسیاری از پاسخ‌ها این است که به دلیل فیلتر شدن در برخی مواقع و وجود برخی از تحریم‌ها در پاره‌ای از اوقات اجازه‌ی استفاده با آی‌پی‌های محلی ایران را نمی‌دهد. همچنین کاربران با روند استفاده به کمک وی پی ان و ترفندهایی از این مدل راحت نیستند که بخواهند از گوگل پلی استفاده نمایند.

در نتیجه با توجه به آمار ارائه‌شده توسط خود کافه بازار محبوبیت این فروشگاه مجازی بسیار در بین کاربران بیشتر از گوگل پلی می‌باشد.