اخبار

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش را می توان تعهد هر مجموعه و سازمان در قبال مشتریان خود تلقی کرد. با ارائه خدمات پس از فروش میتوان تعداد مشتریان وفادار را افزایش داد.

  • ۱۳۹۶/۷/۱۶

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش مهم ترین فاکتوری است که بعد از فروش محصول، جهت رضایت و حفظ مشتری باید توجه زیادی به آن معطوف گردد.

خدمات پس از فروش، خدمتی است که بعد از فروش محصول ارائه می‌گردد تا تصویری مناسب از شرکت و اهمیت مشتری برای شرکت در ذهن مشتری ایجاد نماید.

اکثر شرکت هایی که ارائه‌دهنده‌ی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری هستند، برای خدمات پس از فروش و حفظ رضایت مشتری اهمیت زیادی قائل می‌شوند.

ارائه‌ی این نوع خدمات تأثیر زیادی بر حفظ و رضایت مشتری دارد؛

خدمات پس از فروش، بهترین نوع تبلیغات برای شرکت و محصول شما از طریق خود مشتریان است.

استفاده از پنل اس ام اس، یکی از راه های نوینی است که در ارائه‌ی خدمات پس از فروش کمک شایانی به شما می‌نماید.

در هر نوع کسب و کار و حوزه‌ی کاری که هستید، می‌توانید با ارائه خدمات پس از فروش، مشتریان خود را خشنود نموده و حس رضایتمندی را در ایشان ایجاد نمایید.


مواردی از انواع خدمات پس از فروش که در هر نوع کسب و کاری می‌تواند باعث حمایت از مشتری گردد را به اختصار توضیح می‌دهیم:

  • پشتیبانی مستمر و مداوم به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل
  • ارائه‌ی راهنمایی و کمک به مشتری در تمامی مراحل ثبت نام یا خرید
  • ایجاد واحدی با نام حامیان مشتری در شرکت جها رسیدگی به شکایات مشتریان
  • برگزاری جشنواره های تخفیفات دوره‌ای و اعلام شرایط استفاده از آن‌ها به مشتریان
  • بکارگیری پیشنهادات قابل اجرای مشتریان
  • و ...


کیفیت ارائه خدمات از مهم ترین دلایل رضایت مشتری است؛

رضایت مشتری باید همیشه مورد اندازه گیری قرار گیرد تا میزان اهمیتی که سازمان برای ایشان قائل است، اثبات گردد.

بدین ترتیب، شما از طرق مختلف می‌توانید میزان رضایت، نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان را جمع آوری نمایید.

راه‌هایی مانند:

برقراری تماس تلفنی به صورت دوره‌ای، قرار دادن فرم نظرسنجی بر روی وب سایت یا اپلیکیشن خود، ارسال پیامک و دریافت پاسخ از مشتریان و ...

از طریق تحلیل نتایج بدست آمده از موارد فوق، می‌توانید در ارائه خدمات/ محصولات با کیفیت بهتر و جلب اعتماد مشتری بکوشید.

راه های متفاوتی جهت جذاب نمودن خدمات وجود دارد؛

برای مناسبات مختلف، جشنواره های دوره‌ای و تخفیف درنظر بگیرید.

این تخفیفات را می‌توان با توجه به میزان خریدهای قبلی یا میزان معرفی مشتریان جدید (بسته به نوع سیاست گذاری شرکت) محاسبه کرد.

این جشنواره ها و تخفیفات را در زمان های لازم، از طریق پنل اس ام اس اطلاع رسانی نمایید.

می‌توانید برای برگزاری نظرسنجی از سامانه پیامک نیز استفاده نمایید.

یکی از راه های نوین برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده از سامانه پیامک است.

پنل فراپیامک یک سامانه ارسال اس ام اس است که در برگزاری نظرسنجی، اطلاع رسانی ها، ارسال کدهای گارانتی و ... به شما کمک خواهد کرد که در راستای حمایت از مشتری قدم بردارید.