اخبار

اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول

  • ۱۴۰۲/۷/۲۵

اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول برای مشترکین آن ضروریست. اگر از کاربران و مشترکین سرویس‌های همراه اول هستید، قادر خواهید بود به راحتی و بصورت رایگان، با شماره‌گیری کد دستوری مربوط به سامانه، به کسب اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول خود بپردازید. از آن جهت که خدمات مبتنی بر محتوای همراه اول، تنها شامل یک نوع سرویس نیست، جهت آشنایی با سرویس های همراه اول، فعال‌سازی یا لغو آنها لازم است با انواع سرویس‌های آن آشنا شویم. به همین منظور لازم است تا تک تک سرویس‌ها را بررسی نموده و هر کدام که مورد نظرمان است را به صورت مجزا غیرفعال کنیم. با اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول از احتمال اینکه شارژ سیم‌کارتتان زود به زود خالی شود یا پیامک‌های تبلیغاتی بسیار دریافت کنید، در امان خواهید بود.

خدمات ارزش افزوده همراه اول

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که با دریافت قبض موبایل همراه اول‌تان، مبلغی تحت عنوان خدمات محتوایی یا خدمات ارزش افزوده را دیده باشید. اپراتورهای موبایل خدمات بسیاری را ارائه می‌دهند. از پنل اس ام اس انبوه و سامانه پیامک گرفته تا خدمات ارزش افزوده! بسیاری از افراد نمی‌دانند این هزینه صرف چه چیزی شده است و چرا باید اصلاً هزینه‌ای بابت آن متحمل شوند.

خدمات ارزش افزوده موبایل، در ذات خود سرویس جذاب و مفیدی است که در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌شود. مخاطبان این سرویس‌ها نیز افراد زیادی هستند و البته لازم است که شبکه‌های ارائه دهنده سرویس‌های موبایل، با کسب اجازه و در صورت آگاهی کامل کاربر به ارائه این خدمات بپردازند. هزینه‌های سرویس ارزش افزوده همراه اول دارای اعداد و ارقام متفاوتی هستند. از سرویس‌هایی با هزینه هر پیامک ۵۰ یا ۶۰ تومن شروع شده و برخی از سرویس‌های آن به چند هزار تومن هم می‌رسد؛ اما برای ادامه صحبت در مورد آن بهتر است ببینیم که خدمات ارزش افزوده همراه اول چیست؟

خدمات ارزش افزوده همراه اول چیست؟

اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است هزینه‌ای را بابت خدماتی بپردازید که نه تنها از آن آگاهی نداشته، بلکه حتی احتیاجی هم به آن ندارید. خدمات مبتنی بر محتوا یا خدمات ارزش افزوده همراه اول، همان سرویسی است که بسیاری از ما از دلیل مشاهده مبلغی برای آن در قبض موبایل آگاهی نداریم. سرویس ارزش افزوده موبایل به نوعی خدمات پیامکی گفته می‌شود که با ایجاد بستر مناسب، سعی در ایجاد ارتباط موثر و تعامل بین اپراتورها و مشترکین دارد. از جمله مهم‌ترین اهدافی که سرویس‌های خدمات ارزش افزوده یا VAS دارند، افزایش اطلاعات جامعه، فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر بازی و سرگرمی ‌می‌باشد. اصل طراحی این نوع خدمات نیز بر این پایه قرار دارند که مشترک جهت دریافت پیامک‌ها لازم است که هزینه آنها را نیز شخصا پرداخت نماید.

خدمات مبتنی بر محتوا، نامی است که برای خدمات ارزش افزوده همراه اول در نظر گرفته شده است. این سرویس جز با خواست خود کاربر فعال نمی‌شود و تنها از سوی وی امکان فعال‌سازی وجود دارد. اخبار، بازی‌ها و سرگرمی، مسابقات، محتویات مذهبی و آموزشی، اطلاع‌رسانی بهداشتی و سلامت و ... جزء خدمات پیامکی مبتنی بر محتوای همراه اول هستند. تا چند سال پیش، شرکت‌های ارائه کننده سرویس‌های موبایل با هزاران ترفند و حیله به دنبال تشویق کاربران به استفاده از خدمات ارزش افزوده بودند. همین امر سبب می‌شد که مشترک در نهایت با رقمی معادل چند ده هزار تومن بالاتر در قبض خود روبرو شود. در نهایت، سازمان تنظیم مقررات رادیویی با مصوب کردن قانونی جدید برای اپراتورها، آنان را مجبور به اطلاع‌رسانی دقیق به مشترکین خود کرد. از همین رو، اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول برای تمامی مشترکین و به سادگی ممکن می‌باشد.

اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول

با توجه به فراگیری خدمات ارزش افزوده و استفاده وسیع از آن، الزام ایجاد روش‌هایی ساده جهت دسترسی به خدمات نیز افزایش یافته است. با افزایش خدمات مبتنی بر محتوا در حوزه‌های مختلف و اعلام نارضایتی مردم نسبت به رگولاتوری، حفظ حقوق مشترکین و افزایش رضایت کاربران، شیوه ساده‌ای جهت اطلاع از سرویس های پیام کوتاه فعال در سیم کارت های همراه اول و سایر اپراتورهای داخلی ایجاد شده است. همچنین، این سامانه به عنوان یک روش جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی نیز می‌باشد.

کد دستوری #800*

سامانه ۸۰۰ که با کد دستوری #800* امکان دسترسی دارد، جهت اطلاع مشترکین از بسته‌های فعال خدمات مبتنی بر محتوا طراحی شده است. جالب است بدانید که استفاده از این سامانه برای تمامی مشترکین اپراتورهای کشور به صورت یکسان خواهد بود. مشترکین تلفن همراه داخلی می‌توانند با استفاده از کد دستوری ۸۰۰ یا شماره‌گیری #800* از خدمات و طرح‌های فعال شده بر روی سیم کارت خود آگاه شوند. همچنین، مشترکین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و ... می‌توانند با استفاده از این سامانه در صورت نداشتن تمایل به دریافت پیام‌های تبلیغاتی، بازی، سرگرمی، مسابقه، اطلاع‌رسانی و اخبار، دریافت این پیامک‌ها را غیر فعال کنند. با شماره گیری کد #800*می‌توانید به ترتیب، گزینه‌های زیر را مشاهده نمایید:

  • خدمات فعال
  • قطع خدمات محتوایی
  • قطع تبلیغات
  • تبلیغ از خط شخصی
  • وصل پیامک تبلیغاتی
  • استعلام هویت ماسک

جهت مشاهده خدمات و اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول گزینه ۱ را انتخاب کنید. با ارسال این کد، پیامکی دریافت می‌کنید که خدمات فعال برای سیم کارت شما را نشان خواهد داد. در صورت نداشتن سرویس فعال نیز به شما گفته می‌شود که دارای سرویس فعال نمی‌باشید.

غیر فعال کردن سرویس مبتنی بر محتوا

جهت غیر فعال کردن سرویس های ارزش افزوده همراه اول و کاهش هزینه‌های موبوط به آن، لازم است که از کد دستوری یا USSD استفاده کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  • کد دستوری #800* را از موبایل خود شماره‌گیری نمایید.
  • گزینه دوم را که تحت عنوان قطع خدمات محتوایی می‌باشد، انتخاب کنید.
  • گفته خواهد شد که نتیجه از طریق پیام کوتاه به شما اعلام می‌شود.
  • پس از چند دقیقه پیامکی دریافت خواهید کرد که شامل دو احتمال است؛ اینکه سرویس خاصی برای شما فعال است یا اینکه هیچ سرویس فعالی ندارید.
  • اگر سرویس فعال داشته باشید، کدی برای شما ارسال می‌شود که تنها ۲۴ ساعت تاریخ مصرف دارد.
  • کد دریافتی را برای شماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اید، ارسال کنید.
  • ظرف ۲۴ ساعت، سرویس‌های مبتنی بر محتوای شما بررسی شده و سپس، قطع خواهند شد.

همچنین، می‌توانید از همان ابتدا، #2*800* را شماره‌گیری نمایید.