کاربرد پیامک برای سازمانهای دولتی علاوه بر مباحث مدیریتی مانند مدیریت رفتار کارمندان و مدیریت برگزاری نمایشگاه شامل موارد مهم دیگری چون ارسال پیامکهای اطلاع رسانی نیز میشود. سازمانهای دولتی دائما در حال تلاش برای برقراری ارتباط و خدمات بهتر به شهروندان هستند؛ غالبا، این به معنای استفاده از فنآوریهای جدید است و کاربرد پیامک برای سازمانهای دولتی نیز یکی از امکاناتی است که با همه گیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند در دستور کار بسیاری از این سازمانها قرار گرفت. امروزه بسیاری از سازمانهای دولتی از امکانات یک سامانه پیامک و ارسال پیامک به لیست سیاه همراه اول برای برقراری ارتباط آسان و موثر با مخاطبان خود استفاده میکنند.
کاربرد پیامک برای سازمانهای دولتی
ارسال پیام متنی یک روش ساده و مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با کارکنان، مؤسسات و سهامداران است.
یک سازمان موفق از یک پنل اس ام اس تنها برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده نخواهد کرد؛ امکانات گستردهای در پنل پیام کوتاه وجود دارد که میتوان از آنها برای ارائه خدمات بهتر و ارتقا فرهنگ سازمانی استفاده نمود.
نظرسنجی پیامکی
به عنوان یک سازمان دولتی میتوانید از شهروندان و اربابان رجوع در خصوص خدماتی که ارائه میدهید، نظرسنجی کنید؛ این کار نه تنها سبب بالا رفتن رضایت آنها از مجموعه شما خواهد شد، بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آنها بتوانید برنامه ریزیهای دقیق تر و موفقتری را انجام دهید.
در هنگام استفاده از ماژول نظرسنجی سوالات شما باید استانداردهای مناسبی داشته باشند؛ طولانی نباشند؛ تعداد آنها کم باشد و ترجیحا با یک سوال جذاب نظرسنجی را شروع کنید؛ رعایت این موارد در ترغیب افراد برای شرکت کردن در نظرسنجی بسیار مهم است.
پیامک اطلاع رسانی
شاید بتوان گفت بسیاری از سازمانهای دولتی به صورت عمده از یک سامانه پیامکی برای ارسال پیامک اطلاع رسانی استفاده میکنند؛ این اطلاع رسانیها ممکن است در خصوص برگزاری مراسم و جشنهای مربوطه باشد و یا در راستای فرهنگ سازی برای جامعه اقدام به ارسال پیامکهایی در زمینه های متفاوت عملی، اجتماعی و فرهگی نمایند.
مشکل عمده برای ارسال این نوع از پیامکها وجود لیست سیاه همراه اول و عدم امکان ارسال پیامک به آنهاست.
برای رفع این مشکل سازمانهای دولتی میتوانند به راحتی خط ارسال پیامک خدماتی خود را فعال کنند؛ پس از فعال شدن این مورد پیامکها بدون مشکل برای تمام مخاطبان ارسال خواهد شد.
مدیریت بحران با پیامک
برقراری ارتباط با شهروندان در هر زمان برای دولت و سازمانهای دولتی اهمیت دارد، اما در موارد اضطراری کیفیت و سرعت برقراری این ارتباط بسیارمهم است.
سیستمهای پیام رسانی اس ام اس میتوانند در طول چنین لحظاتی فرآیند هشدار دادن، مدیریت بحران و همچنین به روزرسانی اطلاعات برای عموم مردم را بهبود بخشند.
در مواقع بحرانی باید توجه کنید که از خط خدماتی یا وب سرویس خدماتی استفاده نمایید تا ارسال پیامک برای بلک لیست همراه اول نیز صورت بگیرد و از دریافت پیام توسط تمام مخاطبین مطمئن شوید.
جذب سرمایه
بسیاری از مجموعههای دولتی برای راه اندازی و پیشبرد طرح ها و اهداف خود نیازمند جذب سرمایه گذار هستند؛ یکی دیگر از کاربردهای سامانه پیامک، برای ارسال اطلاعات پروژهها و طرح ها برای جامعه هدف مشخصی است که امکان سرمایه گذاری در این مدل از کسب و کارها را دارند.
با استفاده از پیامک میتوان سرمایه گذاران را از مزایده ها، مناقصات، پروژه ها و طرحهای جدید دولتی مطلع نمود تا در صورت تمایل بتوانند در آنها شرکت کنند.