شرایط خطوط خدماتی پیامک در حال حاضر تنها برای سازمانها و ادارات دولتی امکان ارسال پیامک اطلاع رسانی به مشترکین را فراهم آورده است.
رعایت و فراهم آوردن شرایط خطوط خدماتی پیامک برای کاربرانی که تنها نیاز به ارسال پیامک اطلاع رسانی دارند، بسیار آسان و قابل انجام میباشد.
تعریف خطوط خدماتی
نیاز به خطوط خدماتی پس از افزایش تعداد شماره های بلک لیست مخابرات که تمایل به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را دارند، بیش از پیش احساس شد.
امکان عدم دریافت پیامک تبلیغاتی در اپراتور همراه اول برای بالا بردن میزان رضایت و تامین آسایش مشترکین فراهم گردیده است.
مشترکین با ارسال عدد 1 به سرشماره 8999 درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک تبیلغاتی اعلام مینمایند؛
پس از ارسال کد دستوری، شماره مشترک پس از گذشت 24 ساعت در بلک لیست مخابرات قرار خواهد گرفت.
عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی توسط مشترکین مجموعههای متعددی را برای ارسال پیامک اطلاع رسانی با مشکل مواجه نموده است.
اپراتورهای پیامکی با اعلام شرایط و ضوابط خاصی امکان خدماتی نمودن خطوط تبلیغاتی را برای کاربران فراهم نمودند.
خطوط خدماتی ارسال پیامک تبلیغاتی را بدون در نظر گرفتن بلک لیست برای تمامی شمارهها انجام میدهد.
برای مثال بانکها پس از انجام هر تراکنش، موجودی حساب کاربر و جزئیات تراکنش انجام شده را از طریق پیامک ارسال مینمایند.
ضوابط و شرایط خطوط خدماتی پیامک
شرایط خطوط خدماتی پیامک به گونهای تنظیم شده است که تنها مجموعههایی که نیاز به ارسال پیامک اطلاع رسانی را دارند، امکان دریافت آن را داشته باشند.
این ضوابط بسته به نوع اپراتور متفاوت بوده و به طور کلی شامل موارد زیر میباشد:
- ارائه مدارک مبنی بر حقوقی بودن درخواست کننده
- تکمیل فرم درخواست خط خدماتی مربوط به هر اپراتور پیامکی
- ارائه ضمانت نامه جهت انجام تعهدات
- ارائه تعهدنامه با مهر و امضای مدیرعامل مجموعه درخواست کننده
- اعلام باشگاه مشتریان (لیست شمارههایی که درخواست ارسال پیام به آنها را داریم)
- ارائه نمونه متن ارسالی
ضمانت نامه بسته به ضوابط اپراتورهای پیامکی مختلف، متفاوت میباشد؛ برخی از اپراتورها چک و برخی سفته را به عنوان ضمانت نامه دریافت مینمایند.
بانک شماره ارائه شده میبایست به صورت ماهانه بهروز رسانی گردد.
ارسال پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، خط کاربر از حالت خدماتی خارج شده و کاربر ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد.
فرآیند خدماتی نمودن خطوط و انجام امور اداری مربوطه قدری زمانبر بوده و ممکن است تا 1 ماه به طول بیانجامد.
راه حل جایگزین برای ارسال به بلک لیست
با توجه به شرایط سخت گیرانه اپراتورهای پیامکی و امکان خدماتی نمودن خطوط تنها برای شرکتهای حقوقی کسب و کارهای گوناگون در ارسال پیامک اطلاع رسانی دچار مشکل شده اند.
شرکت دانش بنیان فراداده در خصوص ارسال به مخاطبانی که عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال نموده اند، راه حل جدیدی را ارائه مینماید.
این مجموعه امکان ارسال پیام صوتی را از طریق پنل اس ام اس فراپیامک برای کاربران خود فراهم نموده است.
ماژول پیام صوتی توسط ربات (robot) تعبیه شده در سامانه پیامک، امکان تبدیل متن به گفتار را داشته و متن پیام در قالب پیغام صوتی برای تمامی شمارهها (حتی شمارههای بلک لیست) ارسال خواهد شد.
ارسال پیام صوتی علاوه بر مرتفع نمودن مشکلات خطوط خدماتی روشی نوین در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ نیز به حساب میآید.