پنل پیامک (SMS Panel) یکی از روش های تبلیغاتی محسوب میگردد.
ارسال پیامک تبلیغاتی از روشهایی است که برای جذب مشتری و معرفی محصولات/ خدمات قابل استفاده میباشد.
جهت ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز است تا یک پنل اس ام اس تهیه شود.
سامانه اس ام اس
پنل اس ام اس یا سامانه پیامک، نرم افزاری است تحت وب که از طریق یک نام کاربری و رمز عبور قابل دسترسی و استفاده میباشد.
اگر قصد دارید از پیامک به عنوان تبلیغات یا اطلاع رسانی استفاده کنید، با خرید یک سامانه پیامک نیاز شما مرتفع میگردد.
اما اگر قصد درآمدزایی از طریق پیامک را دارید، حتما این مطلب را مطالعه فرمایید.
در این مطلب قصد داریم نحوه چیدمان بسته های پیامکی و قیمت گذاری براساس امکانات مختلف را در پنل نمایندگی شریح نماییم.
دسته بندی پنل پیامک
در مقالات قبلی در خصوص انتخاب و خرید از بهترین سرویس دهنده پیامکی توضیحاتی ارائه شد.
پس از انتخاب پنل نمایندگی و خرید آن از بهترین سامانه پیامک، اولین قدم ایجاد بسته های پیامک است.
اگر میخواهید نماینده فراپیامک یا هر سامانه پیامک دیگری شوید، باید در مورد دسته بندی پنل ها اطلاعات داشته باشید.
یک سامانه پیامک، دارای ویژگی های متعددی است. مانند:
ارسال پیامک انبوه، ارسال پیامک به صورت زماندار، ارسال پیامک از طریق بارگذاری فایل اکسل یا متنی، استفاده از وب سرویس و غیره.
به عنوان نمایندگی پنل اس ام اس، با خرید پنل نمایندگی، تمام امکانات یک پنل پیامک در اختیار شما خواهد بود.
این شما هستید که تصمیم میگیرید که امکانات سامانه پیامک را به چند بسته تقسیم بندی کنید.
در واقع، برای اینکه محصول پیامکی خود را به مشتریان عرضه کنید، باید چندین انتخاب برای مشتری قرار دهید.
ایجاد تنوع در دسته بندی پنل پیامک سبب میشود که مشتری گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشد.
توجه داشته باشید که قیمتی که برای هر دسته بندی پنل پیامک تعیین میکنید متناسب با امکانات آن پنل باشد.
برخی امکانات در پنل پیامک هستند که در زمره امکانات پایه و اولیه محسوب میشوند.
مانند ارسال پیامک به صورت تکی و انبوه یا ارسال از طریق نقشه و کدپستی.
اما بعضی دیگر از امکانات مانند نظرسنجی، قرعه کشی، نوبت دهی، کدخوان و غیره از امکانات تخصصیتر بشمار میآیند.
نمایندگان میتوانند در بسته های پیامکی که ایجاد میکنند، امکانات پایه و تخصصی را به تفکیک ارائه دهند.
به این علت که امکانات تخصصیتر برای عموم مردم موردنیاز نمیباشد.
وب سرویس و API از دسته امکانات پایه محسوب میگردد.
بنابراین، میتوانید آن را در تمامی دسته بندی پنل پیامک قرار دهید.
تعرفه ارسال پیامک
بخش دیگری که هر نماینده سامانه پیامک باید به آن توجه ویژهای داشته باشد، موضوع تعرفه ارسال پیامک است.
این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با دقت تنظیم گردد.
به این جهت که سود اصلی نماینده (Re-seller)، از فروش پیامک است.
پس از تعیین تعرفه ارسال پیامک و تخصیص هر تعرفه به پنلهای خود، در ارائه مشاوره فروش به مشتریان دقت کنید.
سود شما در سود مشتری (Customers’ profit) است!
مشتریانی که حجم ارسال پیامک تبلیغاتی بالاتری دارند را به سمت استفاده از ارزانترین تعرفه های ارسال پیامک در پنل اس ام اس خود، سوق دهید.
بدین ترتیب تدوام خرید مشتری از خود را تضمین نمودهاید.