اخبار

خط ارسال پیامک خدماتی

خطوط خدماتی، مشکل عدم ارسال پیامک به لیست سیاه مخابراتی را برطرف می‌کند!

  • ۱۳۹۷/۶/۱۳

خط ارسال پیامک خدماتی و چگونگی ثبت درخواست خط خدماتی به یکی از چالش‌های مجموعه‌ها و صاحبین مشاغل تبدیل شده است.

با توجه به افزایش شماره‌هایی که در لیست سیاه همراه اول قرار دارند، ارسال پیام تبلیغاتی تنها از طریق خط ارسال پیامک خدماتی میسر می‌باشد.

انواع خطوط ارسال پیامک

  • خطوط تبلیغاتی

ماهیت تمامی خطوط پیامکی در ابتدا تبلیغاتی بوده و تمامی متون تبلیغاتی از طریق این خطوط به راحتی ارسال می‌گردد.

خطوط تبلیغاتی امکان ارسال به شماره‌های بلک لیست را ندارند.

خدمات ارزش افزوده که در اصطلاح به آن‌ها VAS نیز گفته می‌شود، با پیش شماره‌های 60، 20 و ... به مشترکین ارائه می‌گردد.

ارسال خدمات ارزش افزوده برای مخاطب هزینه‌بر بوده و در واقع دریافت کننده پیام، هزینه‌ی پیام ارسالی را پرداخت خواهد نمود.

هزینه ارسال پیام‌های VAS با دریافت تاییده از کاربر کسر خواهد شد؛

در صورتی که سیم کارت کاربر اعتباری باشد، هزینه از شارژ مخاطب کسر می‌گردد و مشترکین دائمی نیز هزینه ارسال پیامک ارزش افزوده را همراه با قبض ماهانه خود پرداخت می‌نمایند.

  • خطوط خدماتی

در حالت کلی ماهیت خط ارسال پیامک خدماتی و خطوط تبلیغاتی یکسان بوده و خط تبلیغاتی پس از طی مراحل مشخصی به خط خدماتی تبدیل خواهد شد.

خط ارسال پیامک خدماتی امکان ارسال پیام اطلاع رسانی به تمامی شماره‌ها حتی لیست سیاه مخابرات را خواهند داشت.

شرایط و ضوابط مشخصی از سوی اپراتورهای پیامکی جهت خدماتی شدن خطوط اعلام شده است که کاربران با فراهم آوردن این شرایط امکان ارسال پیامک خدماتی را خواهند داشت.

شرایط و ضوابط درخواست خط خدماتی

  • تکمیل درخواست خط خدماتی توسط شخص حقوقی
  • ارائه بانک شماره مشتریان جهت ارسال پیامک خدماتی
  • ارائه تعهدنامه با مهر و امضای مدیر عامل و صاحبین امضای مجموعه
  • ارائه ضمانت‌نامه جهت انجام تعهدات بسته به نوع اپراتور (ارائه چک و یا سفته)
  • اعلام نمونه متن جهت ارسال پیامک خدماتی

مدارک اعلام شده به اپراتور مربوطه ارائه خواهد شد و پس از تایید درخواست خط خدماتی اپراتور امکان ارسال به شماره‌های بلک لیست را فراهم خواهد نمود.

پس از دریافت خط خدماتی کاربر موظف است به صورت ماهانه بانک شماره مشترکین خود را به روز رسانی نموده و به اپراتور اعلام نماید.

متن پیام اطلاع رسانی میبایست طبق نمونه اعلام شده به اپراتور ارسال گردد؛

در صورتی که ارسال پیام تبلیغاتی توسط این خطوط انجام گیرد، اپراتور از مجموعه خاطی جریمه دریافت خواهد نمود.

لازم به ذکر است ارسال متون اطلاع رسانی تنها برای مجموعه درخواست دهنده امکان پذیر خواهد بود؛

برای مثال، شماره‌ای که برای یک بیمارستان خدماتی شده است، امکان ارسال پیام اطلاع رسانی مربوط به بانک را نخواهد داشت.

علاوه بر دریافت جریمه نقدی خط تخصیص داده شده نیز به حالت تبلیغاتی تغییر خواهد یافت.

شرایط خدماتی نمودن خطوط توسط فراپیامک

شرکت دانش بنیان فراداده با تمامی اپراتورهای پیامکی قرارداد داشته و طبق ضوابط اعلام شده خطوط کاربران خود را خدماتی می‌نماید.

این مجموعه تمامی متون ارسالی توسط کاربران در پنل اس ام اس فراپیامک را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی پس از تایید متون، ارسال انجام گردد.

مانیتورینگ دقیق متون ارسالی از بروز اشتباهات و یا سوء استفاده از خطوط خدماتی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.