اخبار

لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول

سرویس ارزش افزوده به خدماتی اطلاق می گردد که مخاطب بابت دریافت آنها حاضر به پرداخت هزینه می‌باشد.

  • ۱۳۹۷/۶/۴

لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول و خدمات مبتنی بر محتوا یکی از دغدغه‌های مشترکین همراه اول بوده و همواره عموم دریافت کنندگان این سرویس‌ها نارضایتی خود را در خصوص دریافت این نوع از پیام‌ها اعلام می‌نمایند.

معاون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیرو نارضایتی مردم از دریافت خدمات مبتنی بر محتوا امکان لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول را فراهم نمود.

این نوع از انواع خدمات ارزش افزوده توسط اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل ارائه می‌گردد.

روش لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول و عدم دریافت خدمات مبتنی بر محتوا در راستای این مقاله آموزش داده خواد شد.

خدمات ارزش افزوده چیست؟

سرویس ارزش افزوده در حقیقت پیامکی است که توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای مخاطبین ارسال شده و در صورت اعتباری بودن خط مخاطب، هزینه پیامک از شارژ وی کسر شده و در صورت دائمی بودن سیم‌کارت هزینه پیامک روی قبض مخاطب محاسبه خواهد شد.

خدمات مبتنی بر محتوا در ابتدا در قالب یک پیامک اطلاع‌رسانی برای مخاطب ارسال می‌شود و در صورتی که مشترک تاییدیه ادامه ارسال پیام را بدهد هزینه ارسال‌های دوره‌ای از وی کسر خواهد شد.

در صورتی که با برنامه‌ریزی و هدف مشخص اینگونه ارسال‌ها انجام گردد نتیجه‌بخش خواهد بود و دیگر نیازی به لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول نخواهد بود.

انواع سرویس‌های ارزش افزوده

  • پیام سلامت
  • فال روزانه و ماهانه
  • اخبار
  • مسابقات
  • آهنگ انتظار و پیشواز
  • قیمت سکه، طلا و ارز

عموم مردم که اطلاعات کافی از سیستم پیامکی و سامانه پیامک ندارند، برای لغو خدمات ارزش افزوده تعلل می‌نمایند؛

مردم گمان می‌کنند در صورت لغو این سرویس‌ها، امکان دریافت پیام‌های مربوط به تراکنش‌های مالی بانک‌ها و سایر پیامک‌ های اطلاع رسانی نیز برایشان ارسال نخواهد شد.

بستر پیامک تبلیغاتی و پیامک خدماتی با خدمات ارزش افزوده متفاوت بوده و هریک را از طریق کدهای دستوری مربوط به خود می‌توان لغو نمود.

لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول

اپراتورهای سامانه پیامک جهت رفاه حال مخاطبین میبایست روش غیرفعال نموده سرویس ارائه شده را در متن پیامک ذکر کنند.

در حقیقت حق انتخاب برای مخاطب میبایست وجود داشته باشد.

برای مثال جهت جلوگیری از ارسال پیام‌های فال روزانه میبایست کد "Hafez Off" را به شماره پیامکی ارسال کننده فال حافظ ارسال نمایید.

در صورتی که با وجود ارسال کد غیر فعال‌سازی مجددا پیام‌های ارزش افزوده برای شما ارسال گردید، می‌توانید با اپراتور سرویس دهنده خود تماس حاصل نموده و درخواست خود را به صورت تلفنی مطرح نمایید.

در ارتباط با اپراتور همراه اول میبایست با شماره 9990 تماس گرفته و با اپراتور در خصوص درخواست خود صحبت نمایید.

لازم به ذکر است پس از ثبت درخواست  72 ساعت زمان برای غیرفعال شدن سرویس‌های ارزش افزوده مورد نیاز می‌باشد.

در ارتباط با پیامک تبلیغاتی نیز این امکان وجود داشته که مخاطب با ارسال کد 1 به شماره 8999 شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دهد.

در صورت تمایل به فعال‌سازی مجدد پیام های تبلیغاتی میبایست کد 2 را به 8999 ارسال نموده و با گذشت  زمان 24 ساعت شماره از بلک لیست مخابرات خارج خواهد شد.

لازم به ذکر ارسال کدهای دستوری تنها برای اپراتور همراه اول بودن و بلک لیست برای خطوط ایرانسل وجود ندارد.