اخبار

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی در صورتی که مورد توجه قرار گیرد باعث موفقیت کسب و کار مربوطه خواهد شد.

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی در پیشرفت بازاریابی اینترنتی و آنلاین مارکتینگ کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

عدم توجه به مزایا و معایب بازاریابی پیامکی باعث شده تا بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده و امکان تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت را نداشته باشید.

جهت بررسی بیشتر مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، در ابتدا برخی از مفاهیم اولیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مفهوم پیامک تبلیغاتی

عموم مردم جامعه روزانه پیام های تبلیغاتی متعدی را دریافت می‌نمایند و یا برای کسب و کارهای نوپا خود از سامانه پیامک جهت ارسال پیام تبلیغاتی بهره می‌برند.

پس از ظهور بازاریابی دیجیتال و شروع تبلیغات بر بستر اینترنت و ایجاد وب سایت ‌های گوناگون، ارسال پیامک تبلیغاتی کم‌رنگ‌تر شد؛ اما این شیوه به طور کامل حذف نگردید؛

ارسال اس ام اس انبوه هنوز هم یکی از معتبرترین و کارآمدین شیوه های بازاریابی پیامکی بشمار می‌رود.

در بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌ها، اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از طریق ارسال پیامک انجام می‌شود؛

برای مثال، شعب بانک‌ها، اطلاع رسانی تمامی تراکنش‌های مالی انجام شده توسط صاحبین حساب را از طریق ارسال پیامک انجام می‌دهند.

در حالت کلی به پیامی که حاوی اطلاعاتی تبلیغاتی در حوزه کسب و کار شما باشد، پیامک تبلیغاتی می‌گوییم.

متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار در موفقیت بازاریابی پیامکی شما نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

جهت ارسال اس ام اس انبوه می‌بایست از نرم افزار ارسال پیامک انبوه استفاده نمایید.

یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه دهنده نرم افزار ارسال پیامک انبوه، شرکت فراداده می‌باشد.

این شرکت دانش بنیان در حوزه ارسال اس ام اس انبوه و طراحی نرم افزار پیامک انبوه خدمات ارزنده‌ای را به کاربران خود ارائه نموده است؛

این شرکت با ارائه ایده های خلاقانه در این حوزه به عنوان یک استارتاپ موفق شناخته شده‌ است.

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

به صورت کلی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی به عوامل متعددی مربوط بوده و میبایست توجه ویژه‌ای به آنان داشت.

  • افزایش روزافزون شماره ‌های بلک لیست (Black List)

بسیاری از افراد کد دستوری جهت قطع دائمی پیامک تبلیغاتی و قرار دادن شماره موبایل خود در لیست سیاه مخابرات را شماره گیری نموده و پیام های تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.

در صورتی که از شرکت‌های معتبر همچون فراپیامک، نرم افزار ارسال پیامک انبوه را جهت ارسال اس ام اس انبوه انتخاب نمایید، براساس گزارش ارسال ‌های انجام شده، هزینه‌ی ارسال پیامک به شماره های بلک لیست عودت داده خواهد شد، که این مورد از جمله مزایای بازاریابی پیامکی می‌باشد.

  • عدم امکان ارسال پیام چند رسانه‌ای (MMS)

در متن پیام، شما قادر خواهید بود از کلمات کلیدی جهت ترغیب مشتریان استفاده نمایید.

امکان افزودن گالری تصاویر، ویدئوها و موارد مشابه وجود ندارد.

  • کمک به حفظ منابع طبیعی

برای سایر روش‌های تبلیغاتی همچون چاپ تراکت و بروشور می‌بایست به صورت انبوه درختان را قطع نموده تا وسایل اولیه این نوع از روش‌های تبلیغاتی فراهم گردد.

در صورتی که ارسال پیام تبلیغاتی هیچ آسیبی به محیط پیرامون وارد نمی‌نماید و با هزینه‌های کمتری قابل انجام خواهد بود.

در نهایت، جهت دستیابی به موفقیت در کسب و کار خود توجه به امکانات سرویس دهنده پیامکی جهت دریافت نرم افزار ارسال پیامک انبوه اولین و مهم‌ترین قدم به‌شمار می‌رود.